28 d’abril 2005

Poca activitat + Carod

Darrerament no he tingut gaire temps per dedicar-me al bloc. Espero poder anar actualitzant-lo amb una certa regularitat a partir d'ara.

Avui només un breu comentari sobre el nou mail obert d'en Vicent, sobre en Carod Rovira. Sembla un comentari escrit per un militant d'Esquerra Republicana, o com a mínim per algú que s'identifica molt amb les opinions d'aquest partit.

No serà VilaWeb el diari de partit d'Esquerra Republicana?

14 d’abril 2005

Enquestes condicionades?

Ja hem parlat en aquest bloc de les enquestes de VilaWeb. Vegem l'enquesta d'aquesta setmana: "Penseu, com l'AELC, que a la Fira de Frankfurt 2007 sols hi han d'anar escriptors en català?".

És curiós com les opcions que se'ns donen per respondre coincideixen amb les diverses opcions que en Vicent partal comenta al seu mail obert de dilluns. VilaWeb ens ofereix l'enquesta, en Vicent ens explica quina és l'opció correcta, i, apa vinga, tots a votar-la! O no és pas això?

Per cert, tot i respectant el criteri de cadascú, hi hauria força a comentar sobre el mail obert d'en Vicent Partal. (No vaig fer-ho el seu dia per manca de temps, i ara crec que ja és un pel tard.)

05 d’abril 2005

Joan Pau II i l'enquesta de VilaWeb

Heus aquí l'enquesta de VilaWeb d'aquesta setmana:

Enquesta: Quina valoració feu del papat de Joan Pau II?

1) Ha estat una referència mundial de la segona meitat del segle XX.
2) Ha tingut alguns clarobscurs.
3) Ha estat massa conservador i polèmic per l'època actual.

És curiós que jo estic força d'acord amb les tres opcions: Joan Pau II ha estat una referència mundial sens dubte, el seu papat ha tingut clarobscurs i ha ha estat massa conservador, en el terreny moral sobre tot. Ara bé, en una enquesta se suposa que hem d'escollir una de les opcions, com ho faig? De totes formes, si hagués de fer una valoració del papat de Joan Pau II, potser diria que ha estat raonablement progressista en el terreny social, però que en canvi ha estat totalment conservador en el terreny doctrinal. Quina opció hauria de votar?

Encara que ja entenc que aquest tipus d'enquestes no són científiques, trobo que com a mínim s'hauria de procurar que totes les opcions siguin mútuament excloents, i que hi hagi prou opcions perquè tothom pugui reflectir aproximadament la seva opinió.

Les enquestes de VilaWeb sovint no compleixen aquestes condicions.

Bé, per acabar amb el que ja comença a ser un tema bastant cansant, comentaré que trobo molt encertat el mail obert de'n Vicent Partal.

31 de març 2005

El mail obert de'n Jordi Borda

Tot i que pugui estar d'acord amb algunes de les coses que diu en Jordi Borda al seu mail obert, hi ha dues expressions que m'han preocupat força.

En primer lloc, parlant dels jugadors de futbol espanyols, diu
"Espanya no accepta, simplement, bons jugadors o esportistes professionals que aportin talent. Els exigeix un compromís gairebé racial amb la seva idea de nació. El mateix que demana als soldats quan entren a la caserna."
Quan diu "Espanya", a què es refereix? A la Federació Espanyola? Al govern espanyol? A tots els espanyols? A una entitat metafísica anomenada "Espanya"? D'altra banda, a què ve barrejar l'esport amb la nació, la raça i l'exèrcit?

Més endavant trobem aquesta perla
"Mentrestant, Espanya solament genera problemes, com la inoportuna lesió d’en Puyol a una setmana i mitja del Madrid-Barça. Un any de tarannà. D’Espanya, solament n’hem tret disgustos. Com la lesió d’en Puyol."
A veure, podeu dir-me què té a veure el Barça-Madrid, el tarannà el Zapatero, les proclames independentistes i la lesió d'en Puyol? Heus aquí una bona barreja de naps i cols...

Sabeu què és això? Populisme. Populisme i a més a més del perillòs.

Preocupant. És per coses així que em vaig decidir a inaugurar aquest bloc.

30 de març 2005

Compte amb Compte amb VilaWeb!

Per alguns comentaris que s'han fet, voldria aclarir qui escriu aquestes línies és una persona individual, que no és militant ni simpatitzant de cap partit polític, que no és lector habitual de El Periódico, que per suposat no té darrera cap govern, partit polític, ni grup d'interès polític, econòmic o editorial.

Simplement soc algú que des de fa un cert temps llegeix VilaWeb amb una certa regularitat, i hi he trobat a vegades certes expressions, comentaris o opinions amb les quals discrepava fortament i a les quals m'hagués agradat respondre o matitzar. Per falta d'un mitjà adequat no ho havia pogut fer fins ara, i crec que aquest bloc pot ser-ne la via adequada.

Com que a més a més fins ara no havia trobat cap mitjà crític amb VilaWeb, i per tant crec que l'aportació d'aquest bloc pot ser interessant.

En quant als comentaris, esborraré tots els comentaris:
  • Que insultin.

  • Que difamin o acusin directament a algú sense proves.

  • Que busquin la provocació per la provocació.

  • Que dubtin de la condició de catalanes de les persones que han nascut, treballen o viuen a Catalunya.

  • Això és censura? No ho crec. I si ho fos, ho seria d'un tipus molt light, res comparable amb la que vam patir en aquest país fa uns anys. Tothom que vulgui expressar la seva opinió a Internet, encara que sigui insultant o cridant, pot fer-ho a qualsevol fòrum, als grups de notícies, obrint un nou bloc, etc., amb total llibertat. Però no aquí. Crec que és el preu a pagar per a tenir una discussió raonable.

    Qualsevol altra aportació és benvinguda, encara que sigui crítica, per suposat.

    En tot cas, pareu sempre compte, amb VilaWeb, amb Compte amb VilaWeb!, o amb qualsevol altre mitjà.